duminică, 15 mai 2011

Intrebari existentiale

Din seria "Intrebari existentiale", azi voi pune in dezbatere o noua problema. Recunosc ca si dragalasa de Lillee m-a adancit in dilema mea, asa ca am hotarat sa ma lamuresc o data pentru totdeauna in aceasta problema care ma framanta demult si anume: cititul pe buda!

Eu, acasa la mama, am fost invatata ca la buda mergi pentru a-ti satisface doua din necesitatile fiziologice, necesitati care, in mod normal, nu ar trebui sa te retina acolo mai  mult de 3 minute in conditii normale si maximum 10 minute in cazul in care intestinele tale sunt revoltate si, ori nu vor sa te elibereze de stress, ori sunt mai explozive si te fac sa mai zabovesti pe acolo (dar, cum spuneam, nu mai mult de 10 minute).

Problema mea a aparut cand am intrat prima oara in baia prietenului meu si am vazut intr-un colt un mic raftulet pe care stateau cateva carti. Oooops! What's this? Am nimerit in baie sau in biblioteca? Judecand dupa celelalte accesorii am concluzionat totusi ca e baia, asa ca nu am dat importanta, pana cand  dragalasul meu s-a dus prima oara acolo.
Dupa primele 10 minute bineinteles ca am inceput sa imi fac probleme. Dupa inca 5 minute m-am dus la usa, am batut  discret si l-am intrebat daca se simte bine. Mi-a raspuns ca totul e ok. A iesit dupa 20 minute cu un zambet satisfacut pe fata si cu explicatia : "eu de cate ori merg la toaleta imi place sa stau si sa citesc" .

Si mie imi place sa citesc, nene! Dar nu pe buda! Nu inteleg! Cum poti sta in aerul acela "parfumat" cu miresmele a tot ce-ai mancat cu o zi in urma, si sa citesti? Sau... in fine, poate pe unii cititul ii stimuleaza...? Nu inteleg aceasta pasiune asa ca, dragii mei, care sunteti  impatimiti de cititului pe tron, care v-ati transformat buda in biblioteca va rog sa ma lamuriti si pe mine cum sta treaba, pentru ca, dupa lungi discutii cu iubitul meu , eu tot nu am reusit sa inteleg, cum e sa stai pe WC, citesti "Declaratie de dragoste", de exemplu, si sa te scremi sa iasa...?

41 comentarii:

florinash spunea...

stai linistita minodora ''pasiunea asta de a citi pe tron''o au si niste membrii din familia mea,defapt unul singur.eu ma amuz de ei si atit!

florentin spunea...

Pe acest tron "pentru regele din tine",cititul, intra in competitia foarte stransa ,cu pufaitul !

Anonim spunea...

:)) Cand eram pustoaica,stateam cate o ora la toaleta si asta numai ca sa citesc...
acum nu mai procedez asa,insa acum cunosc foarte multi oameni care au carti in baie si cand pleaca la ,,scremut'' se si cultiva.

minoki spunea...

Florinash tu esti din tabara mea.

minoki spunea...

Florentin asta cu pufaitul chiar m-a dat gata.

minoki spunea...

Scorpio am primit trei comentarii si eu tot nelamurita am ramas. Sa imi spui ce senzatie ai in momentele alea? Face lectura mai placuta sau scremerea mai usoara?

Lumi RO spunea...

Ultimul paragraf l-am citit printre randuri, parca si simteam ceva miros, iihhhh, dar eu deja nu incerc sa mai inteleg aceasta problema, fiecare cu "nevoile lui".

minoki spunea...

Lumi, inseamna ca esti de-a mea!

Lumi RO spunea...

Da, rapida si eficienta, ha-ha-ha!

aA spunea...

eu fac parte dintre cei care merg cu ceva de citit in baie, ma plictisesc altfel ;)
daca am uitat sa-mi iau ceva de omorat timpul incep sa citesc etichete de la sampoane, geluri de dus...

Unknown spunea...

Hai ca esti amuzanta, iti impartasesc nedumerirea, nici eu n-am astfel de obiceiuri, am incercat o data sa nu mor proasta dar am zis ca mai bine ramaneam in necunostinta de cauza......poate doar sa citesti vreun ziar sau o revista, dar nu o carte!Numai bine!

minoki spunea...

aA, daca tu esti din categoria care se plictiseste in baie inseamna ca faci parte din categoria care se elibereaz mai greu. Ar fi cumva de inteles.

minoki spunea...

Alice am mai auzit de perosane care pierd o gramada de timp in buda citind. Deci, iubitul meu , am uitat sa menbtionez ca el cel mai mult citeste pe buda.

Sophie spunea...

de ce sa te grabesti? poate fi un moment de relaxare :)

minoki spunea...

Sophie, in miresmele alea? Moment de relaxare? In niciun caz!

Lillee spunea...

Hehe, recunosc, cand mi-ai spus ca ma astepti cu o explicatie m-am cam speriat. A sunat exact ca vorba unui profesor cand am facut ceva rau. Acum m-am linistit.
Sa ma explic. Citesc pe buda de cand ma stiu. In adolescenta, cele mai bune eseuri le faceam in acea incapere, in baie. Poeziile le invatam tot acolo. Nu stiu de ce, dar era cel mai eficace loc :))
Acum la fel. Citesc reviste, ziare chiar si carti. Nu stiu cum sa explic de ce, pentru ce, pur si simplu ma simt extraordinar cand fac acest lucru. Este ca o relaxare. Citesc si in cada, acolo e si mai misto. Nu ai cum sa intelegi placerea unui om atat timp cat nu ai experimentat-o. De altfel nu toti avem aceleasi pasiuni, nici eu nu inteleg placerea unora de a se uita la fotbal, spre exemplu, si oricat mi-ar explica tot nu am cum sa inteleg. Poate ca nu am microbisti in familie... nu stiu. Dar nu judec pe nimeni, e dreptul lor.
Cat despre partea cu mirosul, cand eram studenta, am invatat despre flora microbiana intestinala. Asadar, daca stau in mirosul meu, este altfel perceput de organism decat ar fi daca as sta in mirosul "altuia". Deci, nu este un lucru chiar atat de neplacut. :)

O seata frumoasa.

BlueRiver spunea...

minoki, am sa te dezamagesc, dar si eu lecturez pe buda... cand eram tanara si locuiam la mama, fiecare avea cate o carte pe masina de spalat :)... acum se intampla mai rar, ca nu mai am timp... inca, in unele momente, daca nu am o carte sau o revista, citesc toate etichetele de pe bidonasele de sampon, balsam, detergenti, balsam de rufe... trebuie sa-mi distrag atentia de la ceea ce am de facut pe buda, altfel nu merge... cititul e ca un stimulent =))

IULISA spunea...

:)prefer să ascult muzică când fac baie . Numai bine!

Traian spunea...

Minoki, unii linga ziar au si tzigara, sa vezi acolo miasme...daca-si iau si cafeaua...!

minoki spunea...

Lillee, esti patimasa, dar am inceput cumva sa inteleg. Sa ai o saptamana frumoasa!

minoki spunea...

BlueRiver , tu m-ai lamurit pe deplin. Iti multumesc! Sa ai o saptamana frumoasa!

minoki spunea...

Traiane am trait si eu de vreo 2 ori aceasta experienta , si credee-ma ca stiu ce spui. Bleeeaaahhh!!!

Sophie spunea...

cu un bun odorizant nu e nici urma de mireasma :)

coolnewz / Ratatouille spunea...

pai daca chiar vrei, hai sa-ti explic: fiecare cu bioritmul lui, dupa cum bine ai observat la Redsky :) Unii 2 minute, altii 10-15. ori 7 zile pe saptamina, iaca 1-2 ore timp curat de lectura. Un lux. In plus referitor la miresme, in timpul celor 10-15 minute geamul poate sta deschis iar apa poate fi actionata de citeva ori. Sigur ca asta se vede la factura pe un an intreg dar deh ... Da, incerc sa nu locuiesc intr-o casa care nu era geam la buda, geam care sa dea catre exterior, nu catre sufragerie :)) Si mai mult decit atit, chiar bloguri se pot citi pe buda cu un laptop fain in fata :)) Acu sigur, se pune intrebarea cum a fost scris acest comentariu ;)

minoki spunea...

Sophie am incercat si cu odorizant peste miros de caca cu tigara. E o combinatie letala, crede-ma!

minoki spunea...

Draga Cool, sa stii ca acum sunt lamurita pe deplin. Dar omentariul tau cum a fost scris, pana la urma? Sa ai o zi maxima!

.✿*E LENA*✿. spunea...

Bună scumpo!
Interesantă temă..nici eu nu
sunt de acord!
O săptămână frumoasă!
Te pup draga mea!

minoki spunea...

Elena draga, ma bucur ca nici tu nu esti de acord , inseamna ca esti cu mine. o seara frumoasa!

loopoo spunea...

Ce trei minute, io stau cateodata si 20! Ca sa iasa tot, sa nu mai stau si altadata pe parcursul zilei. Am scris si eu ceva asemanator despre chestia asta, daca ai chef si timp sa citesti.

loopoo spunea...

SI, in plus, cititul pe veceu e o chestie de-a barbatilor. Asa cum nici noi nu va intelegem anumite chestii cateodata, e normal ca nici voi, femeile, sa nu intelegeti cate ceva din ciudateniile noastre. Dar eu citesc mult pe wc, si ma mandresc cu asta!

minoki spunea...

Bravo tie loopoo, fii dur! Fii aparatorul barbatilor cititori pe buda!

loopoo spunea...

Pai sa stii ca asa o sa fac :)

Traian spunea...

Ete, cacaciosi - cititori...sau invers. Doamne fereste, e plina lumea de ciudatenii!

minoki spunea...

Traiane, nu inteleg: tu nu faci?

Anonim spunea...

nu vad nimic anormal in a citi pe buda. e relaxant, acolo nu te bate nimeni la cap, esti in lumea ta ;)
te pup fata si poate ne vedem la festivalul berii!

Traian spunea...

Fac, doar atit!

minoki spunea...

Traiane, inseamna ca esti din tabara mea.

minoki spunea...

Georgiano, poate ne vedem.

Claudiu Sofrone spunea...

Depinde de buda. Daca e una tip ,,turceasca, mergi pentru cel mult 3 minute (hai 10 minute), pentru ca nu poti sta pe vine prea mult timp, evident numai chef de citit nu mai poti avea. In schimb, daca e buda ,,moderna'', trebuie bagat de seama, ca s-au inventat spray-uri de baie si un butonas la bazinul de apa, pe care se apasa din cand in cand, pentru a pleca pe apa sambetei, acele ,,facaturi'' cu ale lor mirosuri. Statul pe tron, este relaxant si de usurare maxima. Obligatoriu, pentru multi devine un loc in care pot acumula mult mai usor cunostinte sau informatii, provenite din orice sursa, fie ele carti, ziare, reviste sau chiar laptopuri. Sunt fan al cititului pe ,,tron''si practicant al acestui sport, de foarte mult timp. Incercati pe viitor, folosind sfaturile pe care vi le-am dat si apoi mai discutam.

minoki spunea...

SuidualC, deja am observat ca sunt mai multi sustinatori ai cititului pe tron. Nici nu m-as fi gandit cata lume citeste pe buda. Cred ca o sa ma gandesc mai serios la asta si o sa incep cate un pic sa practic si eu.

iulian berzuc spunea...

E simplu.E singurul loc unde femeia nu sta in spatele tau sa te bata la cap,unde copiii nu trag de tine sa iti ceara ceva bun,unde cainele familiei nu iti aduce lesa sa il scoti afara,e singurul loc unde nimeni nu iti contesta autoritatea,in care esti stapan peste spatiul tau,peste gandurile tale.E singurul,absolut singurul loc,unde esti REGE.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu