joi, 11 august 2011

Luati, ca-i gratis!

E seara, e  racoare asa ca imi propun sa ies un pic, sa ma plimb, sa mai fac si ceva cumparaturi. Nu mai stau mult pe ganduri si plec. Ajung aproape de statia de autobuz, unde observ un grup mare oameni. Sa fi fost vreo 20 -30 de insi. Cu cat ma apropii mai mult, imi dau seama ca aproape toti, sunt trecuti bine de 60-70 de ani. "Oare ce or face aici?", ma intreb, pentru ca, trotuarul nu prea pare a fi un loc bun de socializare. 


E veselie mare, se spun bancuri, intr-un colt se face politica, toata lumea rade. Trec si eu printre ei, bucuroasa ca vad, in sfarsit, printre atatea fete intunecate niste oameni razand , dar in acelasi timp nedumerita de faptul ca vad un grup asa de mare de oameni pe trotuar care vorbesc si socializeaza ca intr-o adevarata comunitate.

Ajung la supermarket, imi fac cumparaturile si plec. As  putea sa o iau pe scurtatura , pentru ca am bagaje, dar vreau sa mai vad inca o data grupul acela mare de oameni veseli de pe trotuar. Cu sacosele in mana ma indrept nerabdatoare spre statia de autobuz. Ajung, in sfarsit, dar, in acealsi timp, o masina opreste in  dreptul grupului, si un barbat coboara, tinand ceva in maini. 

Incerc sa deslusesc ce duce pe brate, dar nu mai apuc sa vad, pentru ca pensionarii l-au inconjurat intr-o fractiune de secunda. Ceea ce parea o mare comunitate vesela, cu jumatate de ora inainte, acum pare un adevarat teren de lupta. Observ ca "prietenii" de acum jumatate de ora efectiv se calca in picioare, bancurile si veselia s-au transformat in adevarate imbranceli si injuraturi. Ma apropii timid de grup si intreb pe unul din ei:

-Nu va suparati! Dar de la ce v-ati luat, pentru ca acum jumatate de ora erati prieteni? Ce s-a intamplat?
-Cum ce s-a intamplat? Nu vedeti ca au venit ziarele de seara?
-Asa, si? Intreb si mai nedumerita.
- Cum si ?Se dau gratis, duduie! Hai ca ma tineti de vorba si nu mai apuc nimic!

Raman inmarmurita pe trotuar in timp ce batranul cu care am schimbat cateva vorbe este in focul luptelor strigand cat il tin puterile(si va marturisesc ca avea ceva puteri!):
-Dom' Costel, daca iei mai mult de zece, te bat cu ele pana te inveti minte!Ce faci , bre, cu atatea ziare?
-Ma sterg la cur cu ele, ca-s gratis, na! Ce te freaca pe mata ce fac eu cu ele? Se aude din multime o voce, suparata,care, cred ca este a lui dom' Costel.
Toata actiunea nu a durat mai mult de 30 de secunde. Compartimentul pentru ziare este gol, pensionarii s-au risipit, iar batranul cu care am vorbit adineauri imi intinde un ziar din vraful pe care il are la subrat:
-Luati, doamna si dumneavoastra, ca e gratis!

Il refuz politicos, imi iau sacosele si ma indrept agale spre casa, gandindu-ma la mentalitatea romaneasca, si rugandu-ma, pentru a nu stiu cata oara, ca, poate, cine stie, cineva din Canada, Australia, Alaska, eschimosii de la Polul, vor dori sa ma adopte pana la urma.









21 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Cred ca ai mare dreptate,in ceea ce priveste adoptatul.Am asistat si eu mai demult la asa o scena, si am ramas cu un gust tare amar.Suntem departe de civilizatie( o parte dintre noi).Acum ca sa-ti treaca supararea vino la o felie de tort.Te pup cu drag.

Max Peter spunea...

Canada şi Australia mai înţeleg, dar la eschimoşi!? Cum te descurci cu frigul? :))
Păi aşa-i la noi... Dimineaţa trec, în drum spre birou, pe lângă un chioşc de ziare. care mai împarte câteodată gratuităţi. Este exact la fel!

Anonim spunea...

:) mai..deci aceeasi chestie am vazut si eu la mine in oras si nestiind ce naiba asteapta oamenii aia multi,am intrebat. nu ma asteptam ca pentru cateva ziare gratis sa fie atat de multi,sincer.

FLORY spunea...

La fiecare post al tau de genul asta imi zic ca ar trebui sa ma gandesc nu de doua,ci de zece ori inainte sa ma intorc in Romania.Te pup!

florinash spunea...

parerea mea,vis-a-vis de ce vedem astazi,referitor la scrierea ta,este consecintza celor 65 de ani de comunism.inca nu ne-am vindecat de aceste metehne,stat la cozi,dar nustiu pt.ce,imbulzeala oamenilor,cind se da ceva gratis,etc.bine,imbulzeala la ceva gratis,vedem si la case mai mari...

florinash spunea...

ma amuz,ce fatza au oamenii din poza ta.ai ales o poza foarte explicita. si eu ash dori sa fiu adoptat de o tzara ka-lumea,d.p.d.v.

Adela Zilahi spunea...

Ati ramas ,, gura casca` ,, sa inteleg, la cele intamplate? Pe mine nu ma mai mira nimic din ce se intampla in tara noastra, defapt nu ma mai mira nimic ce se intampla si in alte tari! Este tara tuturor posibilitatilor! Poate ca gresesc dar asa vad eu treburile! Pupicei!

minoki spunea...

DiaMar , acusica vin . Chiar mi-e pofta de ceva dulce!

minoki spunea...

Max nu conteaza unde ma duc! Departe sa fie! Cat mai departe. Nici cel mai cumplit frig nu m-ar dobori stiind ca as pleca din Romania!

minoki spunea...

Scorpio te rog sa ma crezi ca am vazut adevarate lupte. Si eu am vazut de mai multe ori adunarea aia frumoasa si nici eu nu banuiam ca ei stau si asteapta ziarele gratis.

minoki spunea...

Flory, nu stiu unde esti acum, dar daca esti departe de Romania, stai acolo unde esti ca stai foarte bine! Crede-ma ca stiu ce zic!

minoki spunea...

Florinash, am prins si eu vremea comunismului cand se statea la cozi , dar acum nici eu nu inteleg pentru ce sa ma bat in strada pentru ceva ce nu-mi foloseste. Nu cred ca pensionarii aceia erau chiar asa de insetati de citit incat sa se bata ca niste huligani pentru niste ziare.

minoki spunea...

Adela, ai mare dreptate!Eu de multe ori am spus ca suntem mai tari decat americanii!

Traian spunea...

Si totusi...de ce n-ai luat un ziar?

minoki spunea...

Traiane, si ce sa fac cu el? Eu citesc presa pe net si asta foarte rar, hartie la buda am, cartofii ii curat pe revistele pe care le primesc in posta(tot gratis) asa ca eu chiar nu mai am nevoie de ziare!

Lumi RO spunea...

Trist, dar ce sa faca bietii oameni, bine ca e ceva gratis totusi nu?!?!?!!?!?

minoki spunea...

E trist pentru ca "bietii" oameni ar putea sa isi ia ziarele civilizat. Sa stii ca se aduc destule si se aduc in mai multe puncte din oras. dar vine si iau ca disperatii cu bratul. Parca dupa ce le citesc ce crezica fac cu ele? La gunoi. Ar putea sa ia unul , sa-l citeasca si sa-l dea vecinului. Dar in Romania n-ai sa vezi asa ceva.

minoki spunea...

Este trist pentru ca "bietii" oameni ar putea sa ia civilizat cate un ziar, sa-l citeasca si apoi sa-l dea vecinului, de exemplu. Ziare se aduc destule . Dar in Romania n-ai sa vezi civiliziatie. Aici e ca in epoca de piatra. Totul este pe putere.

Miha spunea...

Imbulzeala la reduceri si gratuitati este peste tot, nu numai in Romania.

minoki spunea...

Asa o fi Miho, dar in contextul actual parca la noi apare si mai urat.

karma police spunea...

ai observat targetul de virsta, da?

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu